SECCIONS

viernes, 19 de abril de 2019

El parlòmetre al CEIP sa Joveria

A quart de primària del CEIP sa Joveria, la tutora del grup i na Gemma Llopis (del departament d'atenció a nens amb trastorn greu de la conducta) varen iniciar un projecte de Mindfulness amb la finalitat de que els infants ensenyaren la pràctica de l'atenció plena a les seves famílies.

Amb el parlòmetre graduen els diferents tons de veu, donant-li valor al silenci com a moment de benestar, de concentració, i de tranquil·litat. L'alumnat va dissenyar el parlòmetre. 

Relacionada amb el silenci, na Gemma, va introduir la meditació de la muntanya i la de les quatre pedres. Aquesta meditació de les quatre pedres (cadascuna relacionada en un valor), la varen dibuixar, varen dur pedres de casa. Les pedres de cada infant es van col·locar dins de borsetes i a una capsa dins de la seva aula, així podien reprendre la meditació amb la tutora.







També varen plantejar reptes setmanals de paraules amables i d'actituds amables; cada setmana es renovaven aquests reptes.


El projecte va resultar un èxit per als infants, per a la tutora i per als pares i les mares. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario