SECCIONS

viernes, 22 de abril de 2022

Educació emocional. Mètode Ruler


Ja no es posa en dubte la importància de les emocions en l'aprenentatge, tant dins com fora de les aules. Sabem que les emocions ens donen informació que ens mou a l'acció i la importància d'aquesta acció en les relacions interpersonals. 

Quina és la competència emocional més complicada per a tu? Reconèixer l'emoció? Comprendre l'emoció? Regular l'emoció?

És probable que molts de nosaltres estiguem pensant que la regulació emocional és molt difícil, no?

Sigui la que sigui la resposta que et vé a la ment, una cosa que potser té sentit és la necessitat d'identificar correctament l'emoció, sense aquesta correcta identificació totes les accions posteriors poden resultar un esforç estèril.

I per identificar  i expressar les emocions necessitem paraules, tenim suficient vocabulari emocional?

Pot ser sigui útil per a vosaltres aquest material estret del llibre Permiso para sentir de Marc Brackett. En aquest llibre l'autor ens parla de com convertir-nos en científics i científiques de les nostres emocions, de les habilitats RULER i de com aplicar aquestes habilitats per a l'èxit i el benestar òptims.

Què significa RULER? És un acrònim de les competències emocionals: 
"R, Reognizing": reconèixer l'emoció.
"U, Understanding": comprendre l'emoció.
"L, Labeling": etiquetar una emoció. 
"E, Expressing": expressar l'emoció. 
"R, Regulating": regular l'emoció. 

Us compartim un termòmetre emocional que pot ajudar a ampliar el nostre vocabulari, a ubicar-nos en un mapa emocional personal tenint en compte el grau d'agradabilitat i d'intensitat de l'emoció. També una sèrie d'activitats relacionades amb el termòmetre. 


Si eres educadora o educador segur que ja saps que el primer aprenentatge que fan les nostres filles i fills, el nostre alumnat, és del nostre modelatge. Som un model i aquest fet ens atorga una responsabilitat que no podem ignorar, per això la importància de treballar sobre les nostres pròpies emocions, de convertir-nos en científiques i científics. La coherència és una actitud docent fonamental, també una actitud per  a la vida i el benestar de les persones. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario