SECCIONS

lunes, 24 de junio de 2019

Mindfulness i dansa


"Dansam la vida, dansam junts" és un projecte que s'ha desenvolupat al CEIP sa Joveria amb infants de 4 anys i la participació puntual de 5é de primària. Les docents responsables del projecte han estat la tutora del grup, Vicky Corrales i Victoria Alemany, amb la col·laboració dels docents de sa Joveria, Juan Solarzano, Domingo, Esther, Ruth...

El sotatítol és "Dansa per la inclusió", malgrat entenem què la dansa no pot ser més que inclusiva, amb aquest aclariment preteniem posar-hi el focus.

Els vàrem proposar fer dansa lliure com si fos voluntari, perquè ho és. Aquest detall és important . Quan accepten, perquè accepten, s’hi posen des d’una altra responsabilitat.

Els objectius del projecte són : 
  • Finalitat: Connectar-se, des del cos, amb la presència i la interioritat.Des d'aquesta connexió treballar sobre la diversitat de totes les persones i de com les nostres accions poden ajudar o fer mal. La inclusió de totes les persones és inherent a la dansa.
  • Objectius:
    • Conèixer i practicar tècniques de Mindfulness.
    • Conèixer el propi cos en relació amb l’espai i els altres.
    • Conèixer i reconèixer les emocions pròpies i dels altres.
    • Millorar l’atenció i afavorir la presència.
    • Treballar en valors: inclusió.



Els continguts:


  • Mindfulness.
  • Dansa lliure.
  • Moviment conscient.
  • Expressió corporal.

I en un món on tot va molt ràpid i es cerquen recompenses immediates, trobem que el treball de l’espera i el silenci són molt importants. I ho hem treballat, però no imposat pels docents, sino treballant la necessitat amb els infants. 




Els infants s’han de sentir lliures, amb possibilitat d’investigar, de sentir què tot està bé perquè tot ens farà aprendre. Però  no tot val,  no tothom ha de fer el mateix, ni parteix del mateix lloc. Però sí, tothom podrà avançar des d’allà on està i, a més, avançarà amb els altres.


La dansa ens permet educar deixant ser i, gràcies a això, podem educar amb les situacions emergents, siguin les que siguin. Per això, per a observar amb acceptació i respecte,el docent ha de tenir presència a l’espai, consciència, consideració positiva incondicional, confiança...

Amb aquesta finalitat, la de treballar l'atenció, la presència i la consciència , duem la práctica del Mindfulness a l'aula. Incorporar el Mindfulness a les aules fa possible una veritable transformació.

El docent que ho incorpora, poc a poc, passarà de ser un professional que du al Mindfuness a l'aula a un professional que du incorporades les actituds Mindfulness a l'aula (curiositat, presència, solidesa, veu, autenticitat, no identificació, sensibilitat, èxit, consciència).




No hay comentarios:

Publicar un comentario