Aquest projecte es va desenvolupar gràcies a l'alumnat de quart A del CEIP s'Olivera, un grup d'infants amb cors, caps i cossos meravellosos que el van acceptar amb un gran entusiasme i compromís. I així, amb na Oti Roselló, na Berta Oliva i na Victoria Alemany va començar l'aventura.
Na Berta guia una pràctica |
Moment de pràctica |
Respectem les necessitats dels infants |
El professorat comparteix la pràctica |
En aquest projecte és indispensable que el docent què hi participa sigui model de les actituds Mindfulness. També model de gestió emocional i que sigui capaç de convertir-se en l'àncora del grup. Per tot això la pràctica de Mindfulness del professorat és de vital importància.
Moment de "llapis al mig" per a treballar el concepte de Mindfulness |
L'aprenentatge servei consisteix, de manera molt resumida, en formar a l'alumnat en un determinat aprenentatge (en aquest cas amb els principis bàsics del mindfulness i pràctiques, un poc de funcionament del cervell i un poc de com funcionen les emocions) per a què ells i elles, un cop apresos els continguts, puguessin donar el mateix servei al grup de l'entorn que pensassin què ho podria necessitar. Un cop finalitzat el servei es celebra com a cloenda amb tothom.
Moment de llapis al mig per a adaptar els conceptes i comprovar què hem entés |
Cal dir què, aquest grup ja havia incorporat la pràctica del Mindfulness a la seva vida al curs 2016-2017.
També us compartim tot el material que hem utilitzat.
Guió aprenentatge servei: CULTIVA'T, un projecte d'aprenentatge servei a quart de primària. CEIP s'Olivera.
Presentació: CULTIVA'T a s'Olivera
Fortaleses personals (document estret d'Aulas Felices i que pot servir de suport a la pràctica del jardí interior)
Un moment del servei als fillols on, Marcos i Claudia, els ensenyen la tècnica dels ditets |
Cos atent |
En aquest projecte, hem posa't la intenció educativa en què la pràctica del Mindfulness ens millora com a persones per a que pugam millorar el món que ens envolta i als èssers vius què l'habiten, convertint l'aprenentatge del mindfulness en un aprenentatge sistèmic, global, competencial i per al benestar de les persones.
I per finalitzar, us compartim un document què trobem imprescindible i què es relaciona molt bé tant amb la metodologia d'aprenentatge servei com amb el Mindfulness a l'escola: La naturalesa de l'aprenentatge. Aquest document inclou, entre altres, els 7 principis de l'aprenentatge.
I per finalitzar, us compartim un document què trobem imprescindible i què es relaciona molt bé tant amb la metodologia d'aprenentatge servei com amb el Mindfulness a l'escola: La naturalesa de l'aprenentatge. Aquest document inclou, entre altres, els 7 principis de l'aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada