SECCIONS

lunes, 24 de junio de 2019

Aprenentatge servei i Mindfulness


Aquest projecte es va desenvolupar gràcies a l'alumnat de quart A del CEIP s'Olivera, un grup d'infants amb cors, caps i cossos meravellosos que el van acceptar amb un gran entusiasme i compromís. I així, amb na Oti Roselló, na Berta Oliva i na Victoria Alemany va començar l'aventura. 
Na Berta guia una pràctica
Moment de pràctica

Respectem les necessitats dels infants


El professorat comparteix la pràctica
En aquest projecte és indispensable que el docent què hi participa sigui model de les actituds Mindfulness. També model de gestió emocional i que sigui capaç de convertir-se en l'àncora del grup. Per tot això la pràctica de Mindfulness del professorat és de vital importància. 



Moment de "llapis al mig" per a treballar el concepte de Mindfulness


L'aprenentatge servei consisteix, de manera molt resumida,  en formar a l'alumnat en un determinat aprenentatge (en aquest cas amb els principis bàsics del mindfulness i pràctiques, un poc de funcionament del cervell i un poc de com funcionen les emocions) per a què ells i elles, un cop apresos els continguts, puguessin donar el mateix servei al grup de l'entorn que pensassin què ho podria necessitar. Un cop finalitzat el servei es celebra com a cloenda amb tothom. 

Moment de llapis al mig per a adaptar els conceptes i comprovar què hem entés


Cal dir què, aquest grup ja havia incorporat la pràctica del Mindfulness a la seva vida al curs 2016-2017. 

També us compartim tot el material que hem utilitzat.



Guió aprenentatge servei: CULTIVA'T, un projecte d'aprenentatge servei a quart de primària. CEIP s'Olivera.

Presentació: CULTIVA'T a s'Olivera








Fortaleses personals (document estret d'Aulas Felices i que pot servir de suport a la pràctica del jardí interior)


Un moment del servei als fillols on, Marcos i Claudia,  els ensenyen la tècnica dels ditets

Cos atent
En aquest projecte, hem posa't la intenció educativa en què la pràctica del Mindfulness ens millora com a persones per a que pugam millorar el món que ens envolta i als èssers vius què l'habiten, convertint l'aprenentatge del mindfulness en un aprenentatge sistèmic, global, competencial i per al benestar de les persones.

I per finalitzar, us compartim un document què trobem imprescindible i què es relaciona molt bé tant amb la metodologia d'aprenentatge servei com amb el Mindfulness a l'escola: La naturalesa de l'aprenentatge. Aquest document inclou, entre altres, els 7 principis de l'aprenentatge. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario