Aquesta escoleta conscient, està oberta a la comunitat educativa, reflectint en el seu dia a dia l'atenció plena a les seves tasques diàries.
I com materialitzen aquesta idea ? Incorporant a l'alumnat (i a la mestra que acompanya) a la pràctica diària del Mindfulness i Heartfulness.
On sentim les emocions? |
Moment amb nadons |
Amb les famílies i el claustre, aprofiten moments com les reunions, per incorporar petites pràctiques per iniciar les sessions.
Moment Mindfulness amb les famílies |
Moment Mindfulness amb personal docent i no docent |
- Desenvolupar l'atenció, la comprensió cognitiva i emocional a través del Mindfulness en la comunitat educativa.
- Intensificar la coordinació i la consciència corporal.
- Millorar les habilitats i la consciència interpersonal.
Procés i metodologia emprada:
Cada dia, abans de començar l'assemblea amb els infants, comencen fent uns mantres de ioga: SA-TA-MA-NA (OM-AM-UM) seguit de tres respiracions conscients al toc del conc tibetà.
Després conten el conte del "Monstre de colors"i, a l'acabar-lo, introdueixen el Heartfulness donant petons des del cor, abraçant-se i dient-se quant s'estimen.
També fan atenció plena als sons de l'aula, natura... i visiten diferents entorns.
S'han trobat sorpreses com, per exemple, quan la classe dels "Romanins" escolta els mantra de la classe del costat, comencen de nou i, de vegades, acudeixen de manera espontània a l'altra classe per fer la pràctica junts.
Amb les famílies han començat a implementar la pràctica del Mindfulness el tercer trimestre del curs 2017-2018, en les reunions de cada classe. Al juny està prevista una sessió presencial per presentar el bloc del moviment "AULES CONSCIENTS A EIVISSA"
També han incorporat, i han cedit les seves instal·lacions, per a la pràctica de la sangha de mestres de la part nord de l'illa.
Conclussions:
Aquesta pràctica diària amb els infants els ha fet crèixer moltíssim a nivell emocional, prenent consciència plena dels diferents esdeveniments que van succeïnt al llarg del matí, han notat com els infants tenen menys conflictes i com, quan es dona el conflicte, no sol ser amb una resolució violenta.
De la mateixa manera ha afectat a les mestres de l'escola, tal com diu Thich Nhat Hanh "dirigim la nostra atenció cap als potencials més profunds de la relació que mantenen amb el nostre alumnat, una relació basada en dues necessitats humanes fonamentals: l'estima i la comprensió".
Hem de començar cultivant la consciència desperta per a transformar-nos a nosaltres mateix!
Presència |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada